Superb 2, który?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SkySzyja
    Classic
    • 2016
    • 6
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Superb 2, który?

    Dopisuje się do listy z gratulacjami!
    Niech cieszy i jeździ bezawaryjnie jak najdłużej. W te 6 lat u Ciebie ciężko uwierzyć... :wink:
  • SkySzyja
    Ambiente
    • 2013
    • 158
    • Octavia III combi (5E5)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM
    • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    Superb 2, który?

    Witam

    Pytanie pod kątem poszukiwań do firmy Superba 2, przedliftowego, używanego,
    do zakupu na pełną fakturę (do leasingu na firmę), raczej z mocnym silnikiem.
    Których modeli/wersji się wystrzegać?
    W grę wchodzą najmocniejszy diesel i dwie najmocniejsze benzynowe wersje.
    Czy ktoś ma z instalacją gazową?
    Jak to w praktyce wszystko działa?
    Mój Zygzak McQueen
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

    Komentarz

    • sew1981
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2009
      • 10986
      • Fiat

      #3
      2.0 tsi lub 3.6fsi z gazem...to chyba nie za dobry pomysł....tzn instalka droga
      poza tym czytałem, że 3.6 nawet serii czasem potrafi nie trzymać. Lepiej 2.0 tsi plus chip ewentualnie zapodać :wink:
      2.0 tdi 170 szukaj :wink:

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        sew1981, 3.6FSI serii nie trzyma, ale granie "serii" z Passata CC powoduje odmulenie i powinno wyjsc w okolicach 300PS/380Nm zamiast fabrycznych 240KM z deklarowanych 260KM :twisted: A pewnie da sie jeszcze cos ugrac.

        Seria: https://www.youtube.com/watch?v=1GasIqz_SFs
        Mod: https://www.youtube.com/watch?v=Bnrt...ature=youtu.be


        Zagazowanie FSI to nie problem w przypadku instalacji dotryskowej. Jak nie montujemy instalacji w fazie cieklej, to cala impreza zamyka sie w okolicach 4500zl.

        Mimo wszystko autor bedzie szukal raczej 2.0TDI 170KM dlubniety ma te ~200KM/400Nm co w polaczeniu z DSG daje rade.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          Maicroft, jesteś pewien, że do 2,0 tsi/tfsi instalacja gazowa to tylko 4500?
          pytam, bo ja na forum audi wyczytałem o kosztach rzędu 6000pln i problemach z montażem
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            piotrek_gdy, Gaz w fazie cieklej to oczywiscie polowa kosztow. Gaz z dotryskami, calkiem realne.

            Sterownik 4 cylindrowy kosztuje 900zl. Pojedyncza hana ~90zl, wielki KME Twin 500zl. Butla + wielozawor ~700zl. Reszta materialow ~300zl. 6 cylindrow wychodzi 300zl wiecej z reguly.

            Na forum LPG pojawilo sie kilka aut z DPI, ale malo szczegolow oraz instalatorzy sa bardzo spieci, wiec malo mozna sie dowiedziec.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Maicroft, dokładnie o to mi chodziło
              nikt nie chce sie pochwalić silnikiem 2,0 tsi/tfsi z instalacją gazową z dotryskiem bo chyba tylko takie można montowac w BWA/BWE
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • SkySzyja
                Ambiente
                • 2013
                • 158
                • Octavia III combi (5E5)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM
                • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #8
                Nie dla mnie osobiście to auto choć wielkość bagażnika prywatnie mi się podoba, a żonie mojej to już wogóle.
                Rocznikowo 2010-2013, chętnie kombi, automat ale nie nowe bo ceny nieakceptowalne są.
                Wychodzi jednak, że poliftowa się też załapuje.
                Mówiąc auto ma być mocne miałem na myśli, żeby w odczuciu użytkownika
                nie jechało gorzej niż dotychczasowe
                Volvo 2,5TDI man.140KM/290Nm
                Honda 3,5V6 aut. 252KM/339Nm
                Ja osobiście rozpatrywał bym tylko 2,0 benz i diesel ale jest jeszcze pierwiastek emocjonalny jak to przy kupnie auta,
                jednakowoż nie chodzi o zakup potwora do zwijania asfaltu na 1/4mili

                Koszty założenia LPG do 2,0TSI dotrysk - ok.4500, instalacja płynna ok.8000-9000, pytałem na Ostrobramskiej i na terenie AWFu, czyli tam gdzie serwisowałem swoje poprzednie auta.
                Do silnika 3,6 nie ma odpowiedniego zestawu (ponoć na razie)

                W 2,0TSI zużycie w mieście zakładam 10l LPG + 2l Pb95 /100km (czy za optymistycznie?)

                Rozumiem, że 2,0TDI w tych rocznikach jest już wolne od pękania głowic i chorób wieku dziecięcego, ale jak widzę jest DPF.
                Zwiększenie mocy do 200KM chyba nie skróci żywota takiego silnika, ale jeśli trafi się egzemplarz jeszcze na gwarancji to modzenia odpadają jak mniemam.
                Mój Zygzak McQueen
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Z tym DPFem to jakis mity mimo wszystko.

                  Silniki CR w Superbie to jedne z lepszych konstrukcji VAGa. Duzo lepiej niz BKD w ktorych glowice pekaly, turbina byla za mala i za slaba itd.

                  Zamieszczone przez SkySzyja
                  Do silnika 3,6 nie ma odpowiedniego zestawu (ponoć na razie)
                  Jesli jest do silnika 3.6FSI BHK, to i tak mozna wgrac ten soft do naszego sterownika, zeby odzyskac moc, wiec gaz tez obsluzy. :wink:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Big
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6389

                    #10
                    Zamieszczone przez SkySzyja
                    Których modeli/wersji się wystrzegać?
                    Wystrzegałbym sie wersji Active/Comfort - czyli podstawowej. Co do silnika to wystrzegałbym sie 1.6 TDI i 1.4 TSI. Najmniejszy diesel jest po prostu zbyt słaby do tak dużego i ciężkiego auta jak S II. 1.4 TSI,z powodu jak powyżej + kłopoty z rozrządem. Pozostałe silniki i wersje są jak najbardziej o.k.
                    Zamieszczone przez SkySzyja
                    W grę wchodzą najmocniejszy diesel i dwie najmocniejsze benzynowe wersje.
                    3.6 V6 jest dostępne tylko z DSG, które jak mozna poczytac na forum, jest dośc awaryjne po ok. 150 tys km przebiegu. Auto jeździ bardzo przyjemnie i ma naprawdę spory zapas mocy. dodatkowym plusem jest to że każde 3.6 V6 ma napęd 4x4.
                    Co do 2.0 TSI nie miałem styczności.
                    rozważ jeszcze 1.8 TSI. Silnik bardzo elastyczny i wystarczajaco mocny, tym bardziej, ze zamiast papierowych 160 KM mocy i 250 BNm każde 1.8 TSI ma jakieś gratisy od firmy :twisted: mój np. ma 178 KM i 272 Nm.
                    Gazu raczej bym nie polecał. Szkoda kasy (drogie instalacje do TSI) oraz silnika.
                    Czarny Elegance

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Zamieszczone przez Big
                      3.6 V6 jest dostępne tylko z DSG, które jak mozna poczytac na forum, jest dośc awaryjne po ok. 150 tys km przebiegu.
                      Daj jakies szczegoly, naprawde ja takich informacji nie czytalem. Mowimy o DQ250, ktore dzielnie znosi po 400KM, a nie ledwo 250 i nawet 400Nm nie ma taki silnik.

                      W moim bylym pojawil sie problem z plytka drukowana sterownika DSG (usterka o ile sie pojawi stosunkowo latwa do naprawy i nie kosztuje majatku - przyspieszamy jedynie wymiane oleju 6l Febi za ~250zl. Nic mechanicznego, co uszkadza na amen skrzynie.

                      Slyszalem o wymianie sprzegiel w tym DSG jedynie.

                      Czy to sa powazne awarie :roll: Powaznie to jest jak korba wychodzi bokiem czy rozpada sie obudowa skrzyni biegow, bo kola zebata stanely
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Big
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6389

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Slyszalem o wymianie sprzegiel w tym DSG jedynie.
                        no i masz swoje szczegóły
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Czy to sa powazne awarie
                        A co mnie, czy kolegę, jako uzytkowanika obchodzi czy czy ktos stwierdzi, że to poważna usterka, czy też moze awaria, czy inna cholera. Najwazniejsze jest to, że auto unieruchomione, a z potrfela idzie kasa na naprawę, że o nerwach i straconym czasie nie wspomnę.
                        Przy manualnych skrzyniach nie ma tego problemu i nie ma kosztów napraw.
                        Czarny Elegance

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Nie ma..., a to lozysko wyciskowe padnie, a to wysprzeglik, ktory jest w skrzyni i trzeba ze skrzynia wyjezdzac zeby go wymienic, a to sama tarcza do wymiany i przy okazji docisk. Przebiegi podobne: 100-150kkm w mocnych autach i znow koszty i czas :lol: Bywa ze i szybciej.

                          Z drugiej strony mam w uzytkowaniu 2 bo 3 jezdzi na forum DSG i za mojej kadencji tylko z DQ200 byl problem, teraz jest ok.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • SkySzyja
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 158
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM
                            • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            #14
                            Widzę, że nie wkleiło mojego posta w nocy pisanego, albo już mi się śniło że wstawiam a żem zasnął

                            Co do wersji wyposażenia to w zasadzie tylko Platinium i L&K, bo skóry muszą być.
                            Żeby spełnić wymagania użytkownika co do mocy to wogóle brane są pod uwagę tylko 3,6FSI , 2,0TSI i 2,0TDI 170KM.

                            Że nie ma zestawów do 3,6FSI chodziło mi o zestaw LPG, jakichkolwiek (dotrysk, płynna), a że nie ma jest informacją od gazownika. Tematu dalej nie drążyłem.
                            Użytkownik, który będzie tym autem jeździł najchętniej chciałby 3,6FSI, chociaż IMHO za dużo to pali w stosunku do tego co daje/jedzie.

                            Co do problemów z automatem, jak coś siądzie to zawsze jest bwd (ból w ...), skrzynię w Odyssey'u trzeba było zrobić po 250Kkm, stąd fajnie by było nie przerabiać tego z DSG.

                            Przy benzynie wydaje mi się, że wystarczyłoby to 2,0TSI.
                            Ewentualny wydatek na LPG dotryskową zwróciłby się po max roku jeżdżenia.
                            (przy czym jeśli auto będzie jeszcze na gwarancji to zakładając LPG tracimy całą gwarancję mechaniczną, zostaje tylko lakiernicza i na perforację - pytałem w ASO)
                            Jeśli chodzi o 2,0TDI to obawiam się tylko co będzie zimą przy minus 20-25*C jak wcześnie rano trzeba gdzieś ruszyć, bo poza tym to chyba TDI wydawałoby się najrozsądniejsze.
                            Jednak mogę robić tylko za adwokata diabła, żeby wybór był optymalny.

                            W kwestii napędu to rozumiem, że w 3.6FSI jest któraś tam generacja Haldexa, tak jak z mniejszymi silnikami, a nie stałe 4x4?

                            Poszukując młodych używanych aut dojeżdżamy do zestawienia z taką oto ofertą.

                            Niestety nie ma aut na placu, od ręki, tylko na zamówienie, kilka miesięcy oczekiwania.
                            Ktoś tam może kupował?

                            I ponowię pytanie o Superb kombi 2,0TSi z LPG dotryskową czy ktoś ma i ile mu to pali?
                            Mój Zygzak McQueen
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

                            Komentarz

                            • witachu
                              L&K
                              • 2011
                              • 1319

                              #15
                              Zamieszczone przez SkySzyja
                              3,6FSI , 2,0TSI i 2,0TDI 170KM
                              każdy z tych trzech bedzie sie sprawował odpowiednio. Dobrze by było sie przejechać kazdym z tych silników. Za 3.6 według mnie przemawia 4x4 i DSG czego w pozostałych nie da sie połączyć, oraz najmniej wymagajaca jednostka bez turba, dpf-ów itp tego nie trzymania mocy az tak bym sie nie obawiał, gdyz wizyta u tunera załatwi sprawe Maicroft, juz o tym wspominał.
                              2.0 tdi cr tez fajny motorek, według mnie tez fajnie bedzie sie sprawował w takim autku i przy tym bedzie oszczędny w spalaniu, natomiast ma turba, dpf-y i inne zabawki zwiazane z dieslem wiec trzeba miec to na uwadze. dołozyc program jak bedzie mocy i wyjdzie koło 200 km co już powinno sprawnie napędzać ten karawan

                              2.0 tsi trzeba miec na uwadze bolączki które go doskwierają, rozrząd, i inne było troche o tym na forum, mocowo napewno sobie poradzi, spalanie w porówaniu z 3.6 to wedlug mnie moga miec zblizone wartości. nie jechałem co prawda jeszcze 2.0 tsi ale po przeglądaniu róznych bolaczek troche sceptycznie do tego motoru podchodze. dlatego u mnie zajałby ostatnie miejsce

                              według mnie musisz sobie przekalkulowac jak duze przebiegi bedzie auto robiło i w jakich warunkach.
                              no i ja bym brał z DSG :P
                              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                              Auto Detailing: Dream Car Studio
                              (znajdź również na fb)

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratoRS
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Superb wychodzi w wersji 2.0TDI 4x4 DSG. Taka opcja pojawila sie w pewnym momencie jeszcze przed liftem.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • witachu
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1319

                                  #17
                                  wiem, wiem. Tylko pozostaje pytanie, jak z dostepnościa uzywek w tej konfiguracji
                                  OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                  Auto Detailing: Dream Car Studio
                                  (znajdź również na fb)

                                  Komentarz

                                  • fan
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 760

                                    #18
                                    Lepszą opcją będzie diesel niż gaz do tsi.
                                    Respect All,Fear No One!

                                    Komentarz

                                    • himi
                                      L&K
                                      • 2013
                                      • 1115
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                      #19
                                      Słuchajcie, też od jakiegoś czasu powoli rozglądam się za superbem. Oto odpowiedź jednego z salonów, który ma w ofercie używanego 1,8 TSI - w jego sprawie wysłałem pytanie o bezwypadkowość. Mocno mnie zaskoczyła ta odpowiedź więc proszę Was o weryfikację słów sprzedawcy.

                                      ,,samochód jest bezwypadkowy, ale ma podwyższoną grubość powłoki lakierniczej do ok. 220 mikronów (przy kolorze srebrnym często zdarza się powtórne lakierowanie w procesie fabrycznym)''

                                      Pierwsze słyszę o takich zabiegach szczerze mówiąc. Słyszałem o opcjach 180-190 na autach grupy vw w salonie, ale nie 220. Auto w zasadzie odpuściłem, bo wraz z kolejnymi opisywanymi ,,przygodami'', także tu na forum, moje zaufanie do TSI zaczyna być równe zeru. Zwłaszcza przy używkach.

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Moja zlota cala miala chyba w granicach 240 mikronow. Juz nie pamietam dokladnie. Cale auto tak wygladalo od blotnikow przez drzwi, dach po tylna klape. Potem klape ASO malowalo u nowego wlasciciela, ciekaw jestem ile teraz ma
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          jest zasadnicza różnica pomiędzy bezkolizyjne a bezwypadkowe :!: :lol:

                                          Komentarz

                                          • sew1981
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2009
                                            • 10986
                                            • Fiat

                                            #22
                                            SkySzyja, a odnośnie tego cieselczyka to co masz kota w worku zamówić? niech pokażą auto, a potem kasa....

                                            Komentarz

                                            • Big
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 6389

                                              #23
                                              himi, to coś z tym autem musiało być nie ten teges. Mój S II w kolorze czarnej perły, ma na całym nadwoziu grubość 160-167 mikronów. Jeśli auto byłoby ponownie lakierowane w fabryce to ta grubość mogła by wynosić 190-200 mikronów.
                                              Czarny Elegance

                                              Komentarz

                                              • himi
                                                L&K
                                                • 2013
                                                • 1115
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                                #24
                                                Od razu sądziłem, że piszą tam baśnie.

                                                Komentarz

                                                • SkySzyja
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 158
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                                  • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  #25
                                                  Sew1981, to jest salon jak każdy inny, auta nie ma na placu, muszą zamówić z fabryki wiec auto odbierzesz za kilka miesięcy, a nie że płacisz i wyjeżdżasz po 5 minutach, niestety.
                                                  Chodzi mi jednak o różnicę w cenie Wwa 150tys i tam 128 (kombi 2,0TDI 170KM DSG 4x4 Platinum)
                                                  Ale tu jest potrzeba kupić coś od ręki.
                                                  Mój Zygzak McQueen
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...